reklama

Pozycjonowanie stron - jak zacząć?

Jak zacząć pozycjonowanie stron, to pytanie, które zadaje sobie coraz więcej osób. Właściwie nie można się temu dziwić, ponieważ dziś bardzo trudno znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Do tego potrzebne jest wiele zabiegów, ogrom czasu i pracy. Jak zacząć pozycjonowanie strony samodzielnie? O tym można przeczytać poniżej!

Jak zacząć pozycjonowanie strony internetowej?

O tym, jak zacząć pozycjonowanie strony, do tej pory napisano wiele poradników. Jednak znaczna część z nich dla osób, które do tej pory nie miały styczności z tym tematem, jest po prostu niejasna. Głównie za sprawą fachowych wyrażeń i zawiłego języka. Tak naprawdę nie trzeba mieć rozległej wiedzy i specjalistycznych umiejętności, aby sprawić, że witryna znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Wystarczy jedynie się dowiedzieć, jakie oczekiwania należy spełnić, aby zadowolić zarówno użytkowników, jak i roboty Google. Najlepiej jest zacząć pozycjonowanie jeszcze przed powstaniem strony. Znacznie trudniej jest ją bowiem zoptymalizować pod SEO, jeśli jest już wypełniona treścią. Chociaż jest to możliwe, to będzie wymagało znacznie więcej pracy i czasu.

W pierwszej kolejności trzeba ustalić słowa kluczowe. W sieci jest wiele narzędzi mniej lub bardziej zaawansowanych, które mogą pomóc tym zadaniu, ale równie dobrze można skorzystać jedynie z wyszukiwarki. Niezależnie od wybranej metody, frazy zawsze muszą nawiązywać do działalności i tematyki strony. Na tym etapie konieczne jest również rozpoznanie wśród konkurencji mające na celu określenie słów kluczowych przez nią wybieranych. Tym samym uda nam się wybrać te mniej „oblegane”. Jeżeli wybrana przez nas branża jest dość popularna, to warto rozważyć zastosowanie fraz tzw. z długim ogonem. Są to słowa kluczowe dodatkowo urozmaicone o inne wyrażenia. Bardzo często sprawdza się to w przypadku sklepów internetowych, kiedy użytkownik szuka produktu o konkretnej specyfikacji. W dużo lepszym położeniu są osoby, które decydują się skupić na jednej specjalizacji lub działać na rynku lokalnym. O pozycjonowaniu lokalnym więcej można przeczytać pod linkiem: https://adshock.pl/pozycjonowanie-lokalne/pozycjonowanie-stron-olsztyn/. Choć w dużym skrócie można powiedzieć, że jest to optymalizacja strony ukierunkowana na określony region. Przykładowo dużo łatwiej jest dobrać słowa kluczowe dla strony sprzedającej ubrania w Olsztynie niż po prostu odzież damską.

Pozycjonowanie stron - jak zacząć, czyli dalsze kroki

Chcąc zacząć pozycjonowanie strony, nie można zapomnieć o dwóch rodzajach linków. Pierwsze z nich są wewnętrzne, czyli prowadzą do kolejnych kategorii znajdujących się na witrynie. Należy sprawdzić, czy każdy z nich działa prawidłowo i rzeczywiście przenosi użytkownika na daną podstronę. Drugie, czyli linki zewnętrzne pochodzą z innych witryn. Jeszcze stosunkowo niedawno roboty Google doceniały ich ilość. Z czasem się to zmieniło i dużo bardziej liczy się jakość. Istotne jest to, aby linki wychodziły ze stron o podobnej tematyce do naszej i miały wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Polecenia o wątpliwej reputacji nie są mile widziane i będą miały wpływ na ocenę. Jeśli właściciel strony nie ma możliwości pozyskania zewnętrznych linków, to powinien rozważyć content marketing, czyli udostępnianie wartościowych treści opatrzonych własnymi odczuciami, prawdziwymi historiami i emocjami. W tym momencie należy wspomnieć, że gdy strona istnieje już od jakiegoś czasu, a jej pozycja nadal nie jest dla nas zadowalająca, to niezbędny będzie audyt SEO, czyli analiza umożliwiająca weryfikację tego, co powoduje taką sytuację. Mając taką informację, można poprawić błędy i nanieść wymagane poprawki i w prosty sposób wzmocnić stronę. Na koniec należy wspomnieć, że obecnie bardzo ważne jest dopasowanie witryny do różnych mobilnych urządzeń, tempo jej ładowania oraz czytelność i przejrzystość. Dopracowując wszystkie te elementy, szansa na to, że pozycjonowanie przyniesie oczekiwane rezultaty, znacznie wzrasta.